Первомайська селищна громада
Миколаївська область, Миколаївський район

Конструктор стратегій

Дата: 03.08.2024 22:10
Кількість переглядів: 339

Фото без опису

В умовах триваючої військової агресії російської федерації проти України всі територіальні громади відчувають значний вплив кризових умов та змушені постійно реагувати на зміни та адаптуватися до непередбачуваних обставин. Впровадження різноманітних заходів, пошук ефективних шляхів розвитку та відновлення, зміна підходів в управлінні є критичною необхідністю для органів місцевого самоврядування в актуальних умовах.

Варто зазначити, що ступінь впливу військової загрози та необхідність і рівень заходів реагування різняться залежно від наближеності громади до зони активних бойових дій, її перебування під постійною загрозою обстрілів та інших форм військової агресії. Водночас, одним із завдань територіальних громад під час війни та в перспективі післявоєнного відновлення є підбір оптимальних сфер діяльності, крізь призму яких може бути найбільш ефективно забезпечено сприяння стрімкому розвитку та відновленню території. Результат цієї діяльності може стати ключовим фактором успішності та стійкості громади.

Ключовим елементом, який може забезпечити швидке та ефективне відновлення територій, є туризм. Такий вибір підтверджується яскравими історичними прикладами.

Досвід повоєнної Європи після Другої світової війни показав, що після завершення війни в’їзний туризм з США, став основним джерелом валютних доходів для країн Західної Європи, а сума прибутку від туристичної галузі перевищувала суму від експорту товарів до США.

Європейські країни одразу обрали туризм інструментом для швидкого відновлення та об’єднали зусилля у проведенні спільних маркетингових компаній, проводили відбудову

туристичних об’єктів, стимулювали будівництво та відкриття нових готелів, усували перешкоди для подорожей і всіляко заохочували інвестиції саме в туристичний сегмент.

Більш пізнішим прикладом є місто Дубровник у Хорватії, яке відновило свою економіку після війни завдяки розвитку туризму та використанню свого історичного потенціалу. Це один з найяскравіших прикладів того, як туризм може сприяти відновленню та розвитку громади після воєнного конфлікту. Після тривалої облоги у 1990-х роках та війни, яка зруйнувала багато історичних споруд та інфраструктуру, Дубровник став справжнім символом відродження завдяки активному розвитку туризму.

Після завершення війни, місто активно працювало над відновленням своєї історичної спадщини, зокрема старовинного міста, що включене до списку світової спадщини ЮНЕСКО. Необхідно окремо відзначити роль місцевої влади та активної громадськості у процесі відновлення. Співпраця між владою, бізнесом та громадськістю дозволила ефективно вирішувати проблеми та швидко реагувати на потреби міста. Загалом, Дубровник став яскравим прикладом того, як туризм може відігравати важливу роль у відновленні та розвитку громади після воєнного конфлікту. Завдяки комплексним заходам з відновлення інфраструктури, розвитку туристичних послуг, інвестиціям та маркетинговим кампаніям, місто зуміло відновити свій колорит та привернути увагу туристів з усього світу.

Такий успіх став можливим завдяки співпраці різних секторів громадськості та влади, а також наявності чіткої стратегії та визначеного напрямку розвитку.

У 2019 році (до пандемії) згідно з даними звіту Всесвітньої ради з туризму та подорожей

(WTTC), складеному спільно з Oxford Economics, доля туризму у глобальному світовому ВВП

склала 10,4%, а кількість робочих місць у секторі сягала більше 300 млн людей. У 2019 році

під час поїздок мандрівники витратили $1,7 трлн, що становило майже 7% міжнародного

експорту і 27,4% експорту послуг.

Отже, туризм, як сфера діяльності, має потенціал стати рушійною силою для економічного та соціального розвитку територіальних громад. Ця сфера не відноситься до відособлених, оскільки від рівня розвитку туризму залежить рівень розвитку суміжних галузей економіки. За статистикою в середньому один суб’єкт туристичної діяльності

створює не менше десяти додаткових робочих місць у сфері громадського харчування, готельної справи та інших видів тимчасового розміщення, громадського дозвілля тощо.

Провідні сектори галузі, такі як готельний бізнес, ресторанний сервіс, туристичні агентства та екскурсійні компанії, місцева торгівля, крафтове виробництво, найматимуть персонал для задоволення попиту на послуги туризму. Це відкриває нові можливості для місцевих мешканців і сприяє зниженню рівня безробіття.

У свою чергу, розвиток туризму також стимулює підприємницьку активність та інновації. Місцеві підприємці та підприємства починають розвивати нові ідеї та продукти, спрямовані на задоволення потреб туристів. Це може включати в себе створення унікальних туристичних атракцій, розвиток тематичних екскурсій та подій тощо.

Залучення внутрішніх та в’їзних туристів у територіальні громади сприятиме збереженню та подальшому відновленню культурної спадщини, локальної автентичності, економічному та соціокультурному розвитку, створенню нових робочих місць, розбудові та модернізації інфраструктури, збільшенню обсягу інвестицій.

В цьому контексті варто зауважити, що враховуючи військову агресію, рівень

впізнаваності України у світовому просторі став дуже високим, а у іноземців сформувався

чіткий або віддалений попит відвідати Україну, як туристичну локації. Зростаючий інтерес

до відвідування туристами певних регіонів сприяє створенню їх позитивного іміджу,

привабливості для інвестицій та розвитку партнерських зв'язків з іншими регіонами.

Таким чином, використання туризму як стратегічного напрямку для відновлення та

розвитку громади під час війни та післявоєнного періоду є не лише доцільним, але й

ефективним з точки зору соціально-економічних перспектив.

Отже, використання туризму як ключового стратегічного напрямку у конструкторі

стратегій для відновлення та розвитку громади виявляється надзвичайно доцільним та

перспективним. Його потенціал у створенні робочих місць, залученні інвестицій,

збереженні культурної спадщини та розвитку інфраструктури робить його ефективним

інструментом в умовах війни та післявоєнного відновлення.

 ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО КОНСТРУКТОР

Цей стратегічний конструктор є практичним інструментом, який дозволить забезпечити повний цикл створення стратегії із розкриття туристичного потенціалу території, як ключового каталізатора економічного та соціокультурного розвитку громади.

Посібник містить систематизовані відомості про всі аспекти та елементи, які впливають на розвиток туризму в певній територіальній громаді, дорожню карту для ідентифікації локальної проблематики, ключові показники результативності та перелік

типових заходів, які можуть бути реалізовані для покращення стану сфери у певній місцевості, а також рекомендації щодо впровадження стратегії та моніторингу її виконання.

Основні складові конструктора стратегій включають:

Аналіз поточного

стану

Цей етап передбачає детальний аналіз туристичного потенціалу громади, виявлення сильних та слабких сторін, ідентифікацію можливих проблем та перешкод для розвитку туризму.

Визначення ключових

напрямків розвитку

Громада обирає основні напрямки, на яких буде

будуватися майбутня стратегія (наприклад, розвиток інфраструктури, людського капіталу, покращення сервісу, розширення спектру туристичних можливостей, маркетинг тощо).

Визначення цілей

На цьому етапі встановлюються візія, стратегічні

напрямки та конкретні цілі, які громада прагне

досягти у розвитку туризму. Ці цілі повинні бути

конкретними, вимірюваними, досяжними,

реалістичними та часовими.

Підбір набору заходів

На основі попередніх напрацювань громада вибирає набір заходів, спрямованих на досягнення

поставлених цілей.

Виставлення ключових

показників результативності

На цьому етапі створюється перелік ключових

показників результативності, за якими буде

оцінюватися успішність реалізації стратегії

Впровадження та

моніторинг

Останнім етапом є впровадження розробленої

стратегії та постійний моніторинг її ефективності.

Громада визначає механізми моніторингу та оцінки результатів реалізації стратегії, щоб у разі потреби вносити корективи. Це дозволяє громаді

підтримувати актуальність та ефективність своїх

заходів у сфері розвитку туризму.

Одним з ключових аспектів конструктора стратегій є врахування необхідності залучення різних зацікавлених сторін, таких як місцеві жителі, підприємства, громадські організації, потенційні споживачі туристичних послуг та інші зацікавлені групи. Широке включення різних груп сприяє ґрунтовному та різносторонньому підходу, а також дозволяє враховувати різноманітні потреби та інтереси різних зацікавлених сторін.

Конструктор стратегій передбачає можливість адаптації до змін у зовнішньому середовищі, що дозволяє легко та швидко реагувати на зміни шляхом внесення необхідних змін у відповідний блок стратегії. Гнучкість та здатність до швидкої реакції на зміни допомагає громаді залишатися конкурентоспроможною та ефективною у розвитку туризму.

Запропонований механізм також передбачає інтеграцію з іншими секторами економіки та суспільства. Врахування взаємозв'язків з іншими галузями, такими як культура, освіта, транспорт, торгівля, медична сфера тощо, дозволяє максимізувати вплив туризму на розвиток громади та забезпечити комплексний підхід до його розвитку.

Ці елементи утворюють основу конструктора стратегій для розвитку туризму в територіальних громадах, допомагаючи забезпечити комплексний та системний підхід до розробки та реалізації стратегії, яка враховує всі аспекти та потреби громади.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь