Проведено чергове засідання Гуманітарного штабу Первомайської селищної військової адміністрації
Під час робочого засідання начальник Первомайської СВА Максим Коровай нагадав усім присутнім, що з 1 грудня минулого року запрацювала Автоматизована система реєстрації гуманітарної допомоги, яка покликана зробити процедуру ввезення та обліку гуманітарної допомоги зручнішою та прозорішою. Якщо до 1 квітня цього року для отримувачів гуманітарної допомоги діяв перехідний період, протягом якого останні можуть обирати або паперовий, або цифровий варіант її ввезення та обліку, то з 1 квітня доступний буде лише цифровий механізм.
Серед іншого, головою Гумштабу Валерієм Ліщуком було озвучено ряд нагальних питань, вирішення яких лежить на членах гуманітарного штабу. Зокрема, обсудили діяльність органу координування надходження гуманітарних вантажів, ще раз озвучивши розподіл обов’язків. Персональний склад гуманітарного штабу складається як з працівників місцевої адміністрації та селищної ради, так і з працівників бюджетних установ. Кожен член гумштабу несе особисту відповідальність та тримає на контролі поставку, облік та видачу гуманітарного вантажу та звітує перед головою та бухгалтером.
«Від такої координації залежить те, як ми можемо продовжувати отримання міжнародної допомоги та брати участь у реалізації проектів, програм, що впроваджують донори»,- сказав Валерій Ліщук.
Зі своєї сторони Олена Зубович – головний спеціаліст-бухгалтер Первомайської СВА детально розповіла ,яким чином відбуватиметься ввезення гуманітарної допомоги з 1 квітня.
Окрім здійснення реєстрації ОМС на сайті порталу «Автоматизована система реєстрації гуманітарної допомоги» треба обов’язково заповнити дані про вантаж та декларацію в системі, після чого гуманітарній допомозі буде присвоєно унікальний код, сформовано декларацію в системі. Під час митного оформлення на кордоні потрібно буде назвати присвоєний гуманітарній допомозі код. Уже далі відбувається розподілення вантажу. У випадку якщо є розбіжності між декларацією та фактично отриманими товарами, то слід заповнити в системі інвентаризаційний опис. На цьому етапі передбачено подання автоматичного звіту про цільове використання гуманітарної допомоги. Дані з декларації або інвентаризаційного опису будуть підтягуватися в звіт автоматично.
«У випадку, якщо при поданні інвентаризаційного опису чи звіту були допущені помилки, ми зможемо до кінця місяця, в якому було подано інвентаризаційний опис або звіт, подати уточнюючий звіт або інвентаризаційний опис»,- зазначила пані Олена.
Також на засіданні було обговорено питання співпраці з МГО, ГО, БО та БФ, волонтерськими організаціями з дотриманням законодавства в гуманітарній сфері; проговорено про гумситуацію у населених пунктах громади та шляхи подолання складнощів, що виникають.